Friday, September 15, 2006

Sapulah Air matamu...

Salam kerinduan buat semua sahabat sahabiahku...

Betapa masa yang sering cemburu ini menyukarkan pertemuan antara kita semua, masing-masing mempunyai komitmen...sibuk dengan itu dan ini, begitu juga dengan diriku. Malah jika ingin dikira, apabila dipengaruhi desakan emosi dan kelelahan yang teramat, kepenatan yang menghambat, rajuk dan sakit hati pasti jua ingin ku berhenti sahaja daripada jalan perjuangan ini, namun...murka Allah pasti akan menantiku di akhirnya...nauzubillah. Justeru, izinkan aku Ya Rabb, mati sebagai pejuang agamaMu walau susah atau senang, malas atau letih...walau diri yang menjadi galang gantinya.

Namun seharusnya aku bersyukur. Dikurniakan Allah disekelilingku, teman-teman yang mampu hadir sebagai vaksin, mengubat lara, menjadi penawar di hati...tatkala hatiku bersedih, ada kata-kata yang datang memujuk, menyirami jiwa dengan kata-kata nasihat dan semangat, memberi panduan dan memanduku saban waktu...dan aku amat merindui saat-saat manis kita semua bersama.Bila kah lagi saat itu akan berulang teman?

sahabat sahabiah,
Jangan gentar akan ujian. kita mampu melaksanakan segala apa jua yang mendatang asalkan iman dan taqwa kita thabat dan kukuh pada Allah...biarpun apa jua halangan yang melanda, kita mampu mengatasinya, percayalah!Daripada Allah kita datang dan kepada Allah jualah kita kembali...jangan mudah berputus asa kerana kitalah pembawa panji dan risalah agama. Pasakkan kembali kayu kekuatan jiwa kalian, sematkan kalimah Allah di hati...perjuangan perlu diteruskan walau nyawa sebagai ganti...itulah janji seorang mujahid. Moga diberkati.

salam perjuangan.

No comments: