Monday, January 08, 2007

Salam penuh berkat. Selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad SAW yang tercinta dan para sahabat, para tabi’in dan anbiya’ yang telah menumpahkan titisan darah dan keringat mereka semata-mata untuk menegakkan kalimatulHaq di atas muka bumi ini. Alhamdulillah. Hari ini, rongga nafasku masih lancar dilalui oksigen, mata masih mampu dikatup buka dan gerak langkah masih kuat untuk menapak ke sana sini. Segala puji buatmu Allah.

Semester terakhirku di UTM, insyaAllah. Hatiku masih di kelantan, mungkin,. Homesick?sudah hampir 4 tahun di kampus, tetapi masih ‘sakit pada rumah’?.Entahlah belalang…
Kelas pada pagi ini tiada. Kesempatan yang ada ini, kugunakan untuk menjenguk weblogku yang dah lama bersawang ni.

Syukran buat sahabat2 yang sudi melawat weblogku. Pesanan di chat box, tak dapat kubalas selalu.entahlah, kadang2 server down je kat pusat maklumat bangunan fakulti ni…apa yang nak dikongsikan pada kali ini ye?ok. satu kata2 orang putih. Sebenarnya, bukan nak membanggakan ayat2 mat saleh ni pun, sekadar perkongsian. Moga ada yang baik daripadanya.

What u give u get back…ni ayat2 yang biasa kita dengar. Nak relate dengan kehidupan kita sendiri. Apa yang kita beri, kita akan dapat balik..contohnya pengorbanan dalam perjuangan, maksudnya kita akan terkorban atau dikorbankah?tidaklah begitu. Dalam surah As Saff sendiri, Allah telah banyak memberikan khabar gembira untuk orang-orang yang sanggup berkorban ini dengan syurga Adn, dan keampunan untuk dosa2nya…dan percayalah setiap balasan yang kita berikan untuk ISLAM pasti tidak akan mengecewakan kita kelak. Apa yang paling penting, pemberian kembali yang diterima adalah Halawatul Iman iaitu kemanisan iman yang dapat memberikan sejuta ketenangan yang tidak ternilai dengan wang hatta segunung emas permata pun.

Semoga kita semua sentiasa berada di bawah naungan rahmat dan kasih SayangNya.
Salam buat semua. Moga diberkati.

No comments: