Monday, January 07, 2008

SESUNGGUHNYA...

Sesungguhnya, memang tak sanggup nak lepaskan sesuatu yang berharga yang memang sudah ada dalam tangan, lebih-lebih lagi yang memang sudah ada dalam genggaman kita.


Kenyataan daripada Setiausaha Parlimen Kementerian Sumber Asli Dan Alam Sekitar (Rujukan akhbar berita harian; 8 januari 2007), sebenarnya amat menyakitkan hati dan telah membongkarkan ketidakikhlasan dalam menerajui ECER di Kelantan.
"Sekiranya BN menguasai Kelantan, pembangunan ECER mungkin lebih lancar berbanding PAS terus berkuasa di negeri ini (Kelantan)"begitulah katanya...


Aduh, aduh.sesedap rasa sahaja pak menteri kita ni. Jangan mudah untuk mengagak sesuatu yang kita belum tahu dan belum lagi terjadi. Dalam sekatan dan penahanan terhadap Kerajaan kelantan yang menjangkau 17 tahun ini pun, negeri kelantan boleh hidup dengan kadar yang apa yang ada, membangun bersama kepimpinan ulama' dengan penuh aman dan sejahtera. Tidak perlu mengubah atau menagih gantian apa-apa, jika betul-betul ikhlas dalam membangunkan Kelantan. Jika tidak, sudah teranglah jika ECER ini sebagai udang di sebalik batu...katakan tidak, tetapi kebenarannya hanya Allah yang sahajalah yang tahu apa yang terang dan tersembunyi, dalam hati dan fikiran setiap hambaNya.


Marilah bersama kita membina sifat ihsan. Tidak melihat Allah tetapi sentiasa berasakan Allah melihat kita, dengan itu kita akan lebih beriman dan bertaqwa. Sebab mati itu suatu kepastian, dan kita akan dipersoalkan dengan apa yang kita buat di dunia ini.Wallahua'lam.



No comments: