Friday, August 10, 2007



Bila sahaja ditimpa mudarat, terlilit masalah dan terbeban dengan kerja yang banyak, terasa diri ingin menangis sepuas-puas dan semahu-mahunya. Namun, apakah yang aku dapat daripada itu?Langsung tidak rasional, emosional dan keanak-anakan, mungkin begitu sahaja telahan ramai orang...namun percayalah, dengan sedikit ruang yang diberikan kepada diri untuk menangis, insyaAllah, sedikit sebanyak, akan terasa bagai paku-paku masalah yang tertusuk jauh ke dalam diri, tertanggal dan tertarik keluar secara perlahan-lahan...hakikatnya, aku suka menghargai diriku dengan menangis. Mungkin itu salah satu daripada penawar hati...siapa tahu,kan? sehingga adikku sering berkata "hok ni gak, jerit sokmo..."


Apa pun, aku bersyukur saat masalah datang mengetuk pintu hari-hariku.Dengan itu, aku lebih ingin bersama Allah, mendekatkan diri kepadaNya dan mengadu sepuasnya pada Dia...Bukankah aku bertuah hidup disayangi TUHAN, melalui ujian-ujian?



Nota Penulis:


Cerita yang tidak pernah habis ialah cerita perjuangan.

Kerana ianya akan sahaja habis, tamat dan selesai bila sahaja, nyawa terluah keluar dari jasad...bila mata terkatup rapat dan mulut diam, kemas membisu. Pada saat itu, kita akan dituntut dengan apa yang kita perjuangkan...dan apakah kita mampu menjadi 'pejuang sebenar 'yang dapat memperjuangkan nasib diri sendiri, amal sendiri dan masa depan sendiri di hadapan Allah Azzawajalla?persoalan yang kita sendiri ada jawabnya...

No comments: