Tuesday, August 28, 2007

Di mana-mana pun, aku berasakan tidak boleh lari daripada dunia penulisan... Acap kali begitulah monologku seberapa ketika.Mungkin ianya sudah lama bersebati, sejak kecil dan kini usia sudahpun menginjak 23 tahun, 7 bulan dan 28 hari.


Tugasku sebagai pegawai perhubungan awam di sebuah syarikat usahawan di negeri kepimpinan ulama' Tok Guru Nik Aziz ini menuntut untuk ku menulis dan menyampaikan informasi kepada umum. Untung juga, dapat menimba pengalaman menjadi penulis berita tidak langsung, sekurang-kurangnya dapat juga menatap hasil tulisan sendiri di akhbar tempatan.


Banyak berhubung dengan pelbagai jenis orang...pelbagai macam orang, itu belum lagi ditambah dengan orang yang ber 'fiil' macam-macam...semuanya memerlukan kesabaran yang tinggi. Mujur juga, Allah memberi peluang kepadaku menjadi pengajar sementara di sebuah pusat tuisyen.Keletah anak-anak murid pada setiap malam ahad dan isnin, sedikit sebanyak mengurangkan tekanan dan himpitan kerja. Mujur dan mujurlah...


Suatu waktu dahulu, aku teringin benar menjadi penulis sepenuh masa, namun masa yang mendatang kini menjauhkan segala niat dan impian itu. Kondisi yang lemah untuk merealisasikannya.InsyaAllah, suatu masa nanti...akan ada di pasaran, buku hasil penulisanku sendiri...Doakan!


Moga hidup ini sentiasa bertemankan taqwa kepadaNya

eMANnASUHA...

No comments: